ADRA har de mest lojale og trofaste fastgiverne, ifølge en ny rapport fra revisjonsbyrået Deloitte.
Grunnmuren for ADRAs arbeid, er våre støttespillere og givere. ADRA Norge har i undersøkelsen som gikk forut for rapporten fra Deloitte, oppgitt at 90 % av våre fastgiveravtaler har en varighet på fem år eller mer. Kun to andre organisasjoner av de som besvarte undersøkelsen kunne skilte med noe lignende.
«Nye fastgivere er viktige for å sikre vekst og hindre nedgang som følge av frafall,» kommenterer Deloitte i Fundraisingrapporten for 2020.
Facebook for innsamling
Fra Deloittes innsamlingsrapport er det ellers interessant å legge merke til at Facebook har revolusjonert innsamlingsmarkedet. Før var Facebook «kun» for profilering, men dette endret seg markant fra 2017 med Facebook Donate. Nå er Facebook den største innsamlingskanalen for organisasjoner som samler inn penger til arbeidet sitt. Penger fra Facebookinnsamlinger i forbindelse med fødselsdager og annet, kommer direkte inn på ADRAs konto uten gebyrer eller annet tap enn kursforskjeller.
Hva gjør deg til den lojale giveren du er? Skriv veldig gjerne til oss og fortell!